300x80

Photobucket

Για να διαφήμιση επικοινωνήστε μαζί μας..

Breaking News

Μύθος ή πραγματικότητα; Η επιστήμη απαντά!

Η επιστήμη εξετάζει την αλήθεια κάθε φήμης, κάνοντας εργαστηριακά πειράματα και περίπλοκες έρευνες. Ιδού οι πιο διασκεδαστικές.
funny recearch
Ο καθένας μπορεί να ισχυριστεί οτιδήποτε. «Οι αστειούληδες έχουν περισσότερες κατακτήσεις» «Αν έχουμε πολλά να κάνουμε, νομίζουμε πως ο χρόνος τρέχει». Προφανές; Όχι για τους ερευνητές. Δεν ικανοποιούνται με αυτό που «είναι γνωστό», αλλά το επιβεβαιώνουν!
Ο καπνός κάνει κακό και στη τσέπη
Μύθος ή πραγματικότητα;
Το κάπνισμα βλάπτει σοβαρά το πορτοφόλι. Θα μπορούσαν να το γράψουν στα πακέτα των τσιγάρων, αφού το επιβεβαίωσε μια μελέτη που διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο του Οχάιο στις ΗΠΑ. Αναλύοντας τα δεδομένα ατόμων που γεννήθηκαν από το 1957 ως το 1964, προέκυψε ότι οι μανιώδεις καπνιστές κατέχουν κατά μέσο όρο 6.550 ευρώ λιγότερα, σε ακίνητα και καταθέσεις, σε σύγκριση με τους μη καπνιστές. Όσοι καπνίζουν λίγο είναι κατά 1.580 ευρώ φτωχότεροι.

Μύθος ή πραγματικότητα;
Τα χρήματα για καπνό δεν αντισταθμίζονται από περικοπές, αλλά αφαιρούνται από τις αποταμιεύσεις. Και όσοι συνεχίζουν να καπνίζουν; Σύμφωνα με μια ομάδα ερευνητών του Πανεπιστημίου Γουόργουικ της Αγγλίας, θα ήταν καλύτερο να παντρευτούν, καθώς στους άντρες ο γάμος μειώνει τον κίνδυνο θανάτου περισσότερο από ό,τι τον αυξάνει το κάπνισμα. Οι παντρεμένοι ίσως ζήσουν περισσότερο, καθώς, όπως υποθέτουν οι ερευνητές, ο γάμος μπορεί να περιορίσει το άγχος, να προσφέρει υποστήριξη και να αποθαρρύνει βλαβερές συνήθειες, όπως το ποτό…
Σε βλέπω στο ποτήρι μου
Μύθος ή πραγματικότητα;
Μετά από ένα-δυο ποτά το άτομο που κάθεται δίπλα μας στο νυχτερινό κέντρο μοιάζει πιο όμορφο… Οι επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Γλασκόβης στην Αγγλία αποφάσισαν να δοκιμάσουν στο εργαστήριο το «φαινόμενο της μπίρας», σύμφωνα με το οποίο οι πιθανοί σύντροφοι μοιάζουν πιο ελκυστικοί μετά από λίγα ποτηράκια.
Έδειξαν φωτογραφίες αντρών και γυναικών σε συμμετέχοντες και από τα δύο φύλα, ζητώντας τους να αξιολογήσουν την ομορφιά σε μια κλίμακα από το ένα ως το επτά. Στους μισούς συμμετέχοντες προσέφεραν κάποιο ποτό. Οι υπό την επήρεια του αλκοόλ έκριναν τα πρόσωπα των φωτό κατά 25% πιο ελκυστικά σε σύγκριση με τους νηφάλιους.

Μύθος ή πραγματικότητα;
Οι ερευνητές εξέταζαν στην πραγματικότητα το πώς η κατανάλωση αλκοόλ αυξάνει τις πιθανότητες σχέσεων χωρίς προφυλάξεις. Όμως στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ στην Αγγλία δημιούργησαν μια εξίσωση, για να εκτιμηθεί μαθηματικά το πώς επηρεάζεται η αισθητική κρίση μας για όσους γνωρίζουμε σε νυχτερινά κέντρα.
Οι παράγοντες που απαρτίζουν την εξίσωση είναι η ποσότητα αλκοόλ που καταναλώθηκε, ο φωτισμός και ο καπνός στο χώρο, η απόσταση από το σύντροφο και η οξύτητα της όρασης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι εκτός από το αλκοόλ παίζουν, φυσικά, ρόλο το ημίφως και η μυωπία. Η έρευνα χρηματοδοτήθηκε από μια εταιρεία φακών επαφής…
Οι γυναίκες θέλουν να γελούν
Μύθος ή πραγματικότητα;
Ανέκαθεν λεγόταν ότι στις γυναίκες αρέσουν οι άντρες που τις κάνουν να γελούν. Τώρα η επιστήμη επιβεβαιώνει ότι αυτή η στρατηγική είναι όντως αποτελεσματική. Οι ψυχολόγοι του Πανεπιστημίου Μακμάστερ στον Καναδά διαπίστωσαν εργαστηριακά πως οι γυναίκες αγαπούν τους διασκεδαστικούς άντρες, ενώ εκείνοι εκτιμούν ιδιαίτερα τη συντροφιά γυναικών που γελούν με τα αστεία τους.
Σε ένα τεστ ζητήθηκε από νέους και νέες να επιλέξουν έναν από δύο πιθανούς συντρόφους: ο ένας ήταν προικισμένος με την αίσθηση του χιούμορ και ο άλλος εκτιμούσε το πνεύμα των άλλων. Οι περισσότερες γυναίκες προτίμησαν τον αστειούλη, ενώ οι άντρες επέλεξαν μια σύντροφο που τους θεωρεί διασκεδαστικούς.
Οι ποιητές είναι σέξι
Μύθος ή πραγματικότητα;
Η έρευνα εντάσσεται σε μελέτες για το ρόλο του χιούμορ στην ερωτική έλξη, ενός χαρακτηριστικού που όλοι αναζητάμε στο σύντροφό μας, καθώς θεωρείται ένδειξη δημιουργικότητας και ευφυΐας. Μιλώντας για δημιουργικότητα, σύμφωνα με μια έρευνα στο Πανεπιστήμιο του Νιούκαστλ Τάιν και του Ανοιχτού Πανεπιστημίου της Αγγλίας, οι ποιητές, οι ζωγράφοι και οι ροκ τραγουδιστές έχουν περισσότερη τύχη στον έρωτα.
Από τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν για περισσότερα από 400 άτομα, προέκυψε ότι οι «δημιουργικοί» τύποι είχαν τον υπερδιπλάσιο αριθμό συντρόφων σε σύγκριση με τους μη δημιουργικούς, καθώς θεωρούνται πιο γοητευτικοί και έλκουν την προσοχή.
Άχρηστες συσκέψεις
Μύθος ή πραγματικότητα;
Είχατε ποτέ την εντύπωση ότι οι ώρες στη δουλειά θα ήταν καλύτερες, αν δεν χρειαζόταν να συμμετέχετε σε τόσες άσκοπες συσκέψεις; Την επόμενη φορά που θα σας φωνάξει ο διευθυντής, δείξτε του την έρευνα που πραγματοποίησαν οι ψυχολόγοι των Πανεπιστημίων της Μινεσότα και της Βόρειας Καρολίνας στις ΗΠΑ. Διαπίστωσαν πως οι πολλές συσκέψεις επηρεάζουν τη διάθεση των υπαλλήλων.
Οι ερευνητές ζήτησαν από μια ομάδα εργαζομένων να σημειώνουν καθημερινά τον αριθμό και τη διάρκεια των συσκέψεων, και να εκτιμήσουν τη διάθεσή τους. Αποτέλεσμα; Όσο περισσότερες οι συσκέψεις, τόσο μεγαλύτερη η αίσθηση κόπωσης και φόρτου εργασίας.
Ενόχληση
Μύθος ή πραγματικότητα;
Δεδομένου ότι σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες ξοδεύουμε ολοένα και περισσότερο χρόνο σε συσκέψεις, οι ερευνητές υπογραμμίζουν πως θα πρέπει να προσέχουμε τον αριθμό και την πραγματική αναγκαιότητά τους, γιατί μπορεί να αποτελέσουν παράγοντα ενόχλησης.
Και δεν ήταν οι μόνοι που ανέλυσαν επιστημονικά τις δυσλειτουργίες του γραφείου· ερευνητές από τα Πανεπιστήμια του Τίλμπουργκ στην Ολλανδία και της Μόσχας έβαλαν μερικά άτομα να εργαστούν σε ένα εικονικό γραφείο για δύο ημέρες και μελέτησαν τις ψυχολογικές επιδράσεις από τις συνεχείς παύσεις, καλώντας τους κατά διαστήματα στο τηλέφωνο. Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι με τις πολλές παύσεις ο εργαζόμενος κουράζεται περισσότερο και επηρεάζεται αρνητικά η διάθεσή του.
Ο παππούς δυσκολεύεται περισσότερο να συγκεντρωθεί
Μύθος ή πραγματικότητα;
Οι ηλικιωμένοι δυσκολεύονται περισσότερο από τους νέους να θυμηθούν πληροφορίες ενώ κάνουν κάτι άλλο που απαιτεί την προσοχή τους. Αυτό διαπίστωσε μια διεθνής ομάδα επιστημόνων συγκρίνοντας τις επιδόσεις εικοσάρηδων και εβδομηντάρηδων, που έπρεπε να απαντήσουν σε ένα τεστ μνήμης, ενώ ταυτόχρονα έπαιζαν ένα απλό παιχνίδι στον υπολογιστή.
Οι πιο ηλικιωμένοι συμμετέχοντες παρουσίασαν χειρότερα αποτελέσματα στην ενθύμηση πληροφοριών, τις οποίες λάμβαναν ενώ έπαιζαν.
Σεξ και βία
Μύθος ή πραγματικότητα;
Υπάρχει και κάτι άλλο που τραβά την προσοχή μας και δεν μας επιτρέπει να παρατηρούμε ή να θυμόμαστε τα υπόλοιπα πράγματα, και μάλιστα είναι πάντα αποτελεσματικό: το σεξ… Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο της Αϊόβα στις ΗΠΑ διαπίστωσαν πως, όταν παρακολουθούμε τηλεοπτικά προγράμματα με σκηνές σεξ και βίας, θυμόμαστε λιγότερο τις διαφημίσεις.
Οι εξηγήσεις είναι δύο: αυτές οι σκηνές αποσπούν πλήρως την προσοχή μας ή διεγείρουν σκέψεις που έχουν σχέση με σεξ και βία, όχι με τα διαφημιζόμενα προϊόντα.
Η κατάποση μαγνητών είναι επιβλαβής
Μύθος ή πραγματικότητα;
Αν το βλαστάρι σας δείχνει αχαλίνωτη όρεξη, σταματήστε το πριν φάει κάποιον… μαγνήτη. Δεν το λέει μόνο η μητρική λογική, αλλά και ο ακτινολόγος Άλαν Έστριχ, του Παιδιατρικού Νοσοκομείου του Σινσινάτι στις ΗΠΑ, που εξέτασε ένα αγόρι 12 ετών το οποίο διακομίστηκε στο νοσοκομείο, καθώς για μέρες είχε πόνους στην κοιλιά.
Η ακτινογραφία έδειξε διάφορα μεταλλικά αντικείμενα στο έντερο, που στη συνέχεια αφαιρέθηκαν με χειρουργική επέμβαση, αφού είχαν προκαλέσει νεκρώσεις και τοπικές διατρήσεις. Το παιδί είχε καταπιεί μαγνήτες που έβγαλε από κάποιο παιχνίδι.
Ο γιατρός επισημαίνει ότι, ενώ τα άλλα αντικείμενα που καταπίνονται περνούν από το έντερο χωρίς να προκαλέσουν προβλήματα στο 80% των περιπτώσεων, αν δύο μαγνήτες βρεθούν κοντά μέσα στο έντερο μπορούν να ελκύσουν ο ένας τον άλλο μέσα από τα τοιχώματα, προκαλώντας έμφραξη, νέκρωση, διάτρηση ή περιτονίτιδα. Σε αυτές τις περιπτώσεις απαιτείται χειρουργική επέμβαση.
Κι όμως, φρενάρουμε το πέρασμα του χρόνου
Μύθος ή πραγματικότητα;
Είχατε ποτέ την εντύπωση πως όταν έχετε πολλά να κάνετε ή όταν διασκεδάζετε ο χρόνος τρέχει; Και ότι, αντιθέτως, οι «άδειες» και βαρετές ημέρες μοιάζουν να μην περνούν με τίποτα; Ψυχολόγοι του Πανεπιστημίου της Αλμπέρτα στον Καναδά μελέτησαν ακριβώς το πώς τείνουμε να υποτιμάμε το χρόνο, όταν η προσοχή μας είναι συγκεντρωμένη σε αυτό που κάνουμε.
Οι συμμετέχοντες στο τεστ έπρεπε να εκτελέσουν μια εργασία, με επτά επίπεδα δυσκολίας, που απαιτούσαν ολοένα μεγαλύτερη συγκέντρωση. Είχαν ενημερωθεί ότι μετά την άσκηση θα έπρεπε να υπολογίσουν πόσο χρόνο χρειάστηκαν για κάθε επίπεδο. Όσο μεγαλύτερη προσοχή προϋπέθετε το παιχνίδι, τόσο περισσότερο τα άτομα έτειναν να υποτιμούν το χρόνο που περνούσε.
Το πείραμα εντάσσεται στις μελέτες για το πώς υπολογίζουμε το χρόνο, μια σημαντική ικανότητα για την καθημερινή ζωή. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, αυτό συμβαίνει στο επίπεδο του εγκεφαλικού φλοιού. Όταν είναι «απασχολημένος» με μια απαιτητική δραστηριότητα, τότε μειώνεται η ακρίβεια του εσωτερικού ρολογιού μας.
Η φτώχεια θέλει καλοπέραση
Μύθος ή πραγματικότητα;
Πολλοί είναι πεπεισμένοι ότι τα χρήματα φέρνουν την ευτυχία (ή έστω τη συντηρούν). Η επιστήμη, όμως, σε αυτή την περίπτωση λέει όχι. Οι ερευνητές του Πανεπιστήμιου του Πρίνστον στις ΗΠΑ απέδειξαν ότι τα πλούτη δεν επηρεάζουν την «ευτυχία» και την ευζωία που νιώθουμε καθημερινά.
Οι ερευνητές ανέλυσαν τις εκτιμήσεις που παρείχαν οι συμμετέχοντες όχι για τη ζωή τους ως σύνολο αλλά για μεμονωμένες εμπειρίες. Τους ζητήθηκε να απαριθμήσουν τις εμπειρίες κάθε ημέρας, εκτιμώντας τα συναισθήματα που ένιωθαν. Τα άτομα με υψηλότερο εισόδημα εμφανίζονταν σχετικά ευχαριστημένα από τη ζωή τους, αλλά δεν περνούσαν απαραίτητα περισσότερο χρόνο σε δραστηριότητες που θεωρούσαν ευχάριστες, ούτε ήταν πιο «ευτυχισμένοι» στις εμπειρίες της καθημερινής ζωής.
Τα παιδιά διαφωνούν
Μύθος ή πραγματικότητα;
Ιδού και μια άλλη προφανής περίπτωση κοινοτοπίας που διαψεύστηκε από την επιστήμη. Φαίνεται πως τα παιδιά δεν αγαπούν ιδιαίτερα τους Άγιους Βασίληδες που εμφανίζονται στους δρόμους και τα καταστήματα την περίοδο των γιορτών.
Αυτό αποκαλύπτει μια έρευνα του Baruch College της Νέας Υόρκης. Αναλύοντας τις εκφράσεις του προσώπου 300 παιδιών (με μια μέθοδο που χρησιμοποιείται για την εκτίμηση του πόνου στα βρέφη), προέκυψε ότι το 82% ήταν αδιάφορο για τη συνάντηση.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον Ανοιχτόμυαλο παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Leave a Reply