300x80

Photobucket

Για να διαφήμιση επικοινωνήστε μαζί μας..

Breaking News

Γιατί οι εταιρείες δεν απολύουν εύκολα!

Άλλες εταιρείες φοβούνται! Άλλες πάλι προτιμούν τη μη-απόλυση από την πρόσληψη ενός καινούριου υπαλλήλου! Και πάντα υπάρχουν καλοί λόγοι για τους οποίους οι εταιρείες κρατούν υπαλλήλους που δεν αποδίδουν. 
Έχει ποτέ χρειαστεί να κάνετε τη δουλειά κάποιου που υποτίθεται ότι θα έπρεπε να βοηθάει εσάς; Να κάνει κάποιος τη δουλειά σας ακόμη πιο δύσκολη επειδή δεν παραδίδει στην ώρα του ή η δουλειά του είναι ελλιπής; Και δεν έχετε αναρωτηθεί γιατί απλώς δεν τον απολύουν; 

Το να απολυθεί κάποιος μπορεί να φαίνεται εύκολο, αλλά συνήθως είναι η τελευταία επιλογή κάθε εργοδότη! Και ενώ ο εργοδότης μπορεί να γνωρίζει το πρόβλημα καιρό, μπορεί να καθυστερεί μια τέτοια απόφαση για διάφορους λόγους. 

Ο υπάλληλος είναι «δόντι»
«Δόντι» δε σημαίνει ότι υπάρχει απαραίτητα ροζ σκάνδαλο ή οικογενειακή σχέση! Μπορεί απλώς να σημαίνει ότι ο υπάλληλος αυτός παίζει τένις με τους διευθυντές της εταιρείας, ότι βγαίνουν έξω σε φιλικό επίπεδα ή ακόμα ότι έχει καλές σχέσεις με πολύ κόσμο μέσα στην εταιρεία και η διεύθυνση φοβάται το κλίμα που θα δημιουργηθεί. 

Βασίσου πάνω μου
Σύμφωνα με τον Terence R. Mitchell, συγγραφέα του βιβλίου "People in Organizations: Understanding Their Behavior," όταν ένας προϊστάμενος βασίζεται σε κάποιον υπάλληλο πολύ δύσκολα θα του αποδώσει ευθύνες για π.χ. καθυστέρηση της δουλειάς του. Θ α προτιμήσει να το αποδώσει σε ανώτερη βία! 

Κόστος – απόδοσηΜπορεί ο κακός υπάλληλος να φαίνεται ότι κωλυσιεργεί ή ότι δεν έχει τα προσόντα για τη θέση του αλλά πολλές φορές είναι και θέμα κόστους. Πολύ απλά οι αμοιβές του να είναι μικρότερες από την αξία που δίνει στην επιχείρηση ή να είναι η αντικατάσταση του ακριβή. 

Υπάρχουν και χειρότερα
Όλα τα στελέχη σε διευθυντικές θέσεις ξέρουν ότι μια απόλυση εμπεριέχει ένα ρίσκο. Κανείς δεν είναι σίγουρος ότι ο επόμενος θα είναι καλύτερος και πολύ περισσότερο μπορεί ο συγκεκριμένος κακός υπάλληλος να είναι καλύτερος από τον προηγούμενο. 

Το αφεντικά φοβάται… Πολλές φορές η διεύθυνση μιας εταιρεία καθυστερεί να προχωρήσει σε απολύσεις για λόγους που σχετίζονται με νομικά και εργασιακά θέματα. Αν π.χ. υπάρχει ο φόβος καταγγελιών από την πλευρά του εργαζομένου, ή διεκδίκησης αποζημιώσεων κάθε προϊστάμενος θα πρέπει να συμβουλευτεί τις νομικές και οικονομικές υπηρεσίες της εταιρείας για να δει πως πρέπει να κινηθεί. 

Το αφεντικό λυπάται… Ναι και τα διευθυντικά στελέχη έχουν αισθήματα και πολύ συχνά αυτά επηρεάζουν τις αποφάσεις τους. Αν κάποιος υπάλληλος έχει οικογένεια ή προβλήματα υγείας το πρώτο πράγμα που θα δοκιμάσει η διεύθυνση είναι να του κάνει συστάσεις και να περιμένει να δει αποτελέσματα πριν προχωρήσει σε ριζοσπαστικές λύσεις. Μπορεί επίσης να εξετάζει το ενδεχόμενο της εσωτερική μεταγραφής και να περιμένει να δημιουργηθεί το κατάλληλο κενό. 

Περί προσλήψεων…Οι προσλήψεις νέου προσωπικού κοστίζουν όσο και οι απολύσεις. Καταρχήν χρειάζεται προετοιμασία, διεξαγωγή συνεντεύξεων και πλέον εξετάσεων για να επιλεχθεί ο κατάλληλος αντικαταστάτης. Επιπλέον κάθε νέος υπάλληλος χρειάζεται εκπαίδευση και χρόνο μέχρι να προσαρμοστεί. Συνεπώς είναι πολύ πιθανό κάποιος διευθυντής να προτιμά να αντιμετωπίζει τις συνέπειες από την μέτρια απόδοση κάποιου παρά να μπει σε διαδικασίες πρόσληψης. 

Και οι τοίχοι έχουν αυτιά…Το σοφό ρητό δεν ισχύει μόνο για τους διευθυντές! Ισχύει για κάθε εργαζόμενο μέσα σε μια εταιρεία. Και αναλόγως της θέσης ενός μέτριου υπαλλήλου δεν αποκλείεται να υπάρχει ο κίνδυνος διαρροής σημαντικών πληροφοριών για την εταιρεία. 

Τους δουλεύει όλους
Σύμφωνα με τους Paul Babiak και Robert Hare, ερευνητών σε εργασιακά θέματα, «ένας εντυπωσιακά μεγάλος αριθμός εταιρειών απασχολούν ανθρώπους που το προφίλ τους ταιριάζει με αυτό των ψυχοπαθών. Είναι παθολογικοί ψεύτες, έχουν πειθώ και χειρίζονται καταστάσεις με δεξιότητα καταφέρνοντας πάντα να δραπετεύουν από δύσκολες καταστάσεις». 

Δεν δουλεύει κανέναΥπάλληλοι που εμφανίζονται στο γραφείο αραιά και που μπορεί να δουλεύουν σπίτι. Υπάλληλοι που κάνουν συχνά διαλλείματα μπορεί να είναι πιο παραγωγικοί από το μέσο όρο. Σε κάθε περίπτωση ένας υπάλληλος που μας φαίνεται αντιπαραγωγικό μπορεί κάλλιστα να κάνει τη δουλειά του καλά ή έστω όσο καλά χρειάζεται! 

Πηγές: MSN Business, Wikipedia, Forbes

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον Ανοιχτόμυαλο παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Leave a Reply