300x80

Photobucket

Για να διαφήμιση επικοινωνήστε μαζί μας..

Breaking News

Κλείστε την τηλεόραση. Σας «χαλάει»!

Σας δημιουργεί άγχος και σας κάνει να νιώθετε ανικανοποίητοι. Ποια; Η τηλεόραση. Όχι βέβαια η συσκευή αλλά η παρακολούθησή της. Σύμφωνα με έρευνα που έγινε στο Πανεπιστήμιο του Rhode Island, η πληθώρα ιατρικών θεμάτων στα τηλεοπτικά προγράμματα, επηρεάζει αρνητικά όσους τα παρακολουθούν.
Ξαφνικά, λέει η έρευνα, ο μέσος άνθρωπος νιώθει ανυπεράσπιστος, παρακολουθώντας να παρελαύνουν μπροστά στα μάτια του, ασθένειες για τις οποίες δε γνώριζε το παραμικρό. Μένει με την εντύπωση ότι μπορεί κάλλιστα να γίνει αυτός το θύμα και τελικά ο πρωταγωνιστής του επόμενου ρεπορτάζ. Φυσικά η έρευνα αναφέρεται και στη δραματοποίηση που επιχειρούν τα δελτία ειδήσεων, παρουσιάζοντας την εκάστοτε είδηση ως σοβαρή απειλή για την υγεία.
Ταυτόχρονα επισημαίνει τις συνέπειες που καταδεικνύεται τελικά πως έχουν σειρές όπως το Grey’s Anatomy, το Dr.House ή το E.R. στην ψυχολογία του κοινού. Ηδη είναι γνωστό ότι τα Μέσα μπορούν να επηρεάσουν τη συμπεριφορά του κοινού και ειδικά σε θέματα υγείας έχει αποδειχθεί πως μπορούν να κάνουν πολύ καλή δουλειά, προωθώντας τη γνώση.
Όμως, όπως φαίνεται στην έρευνα που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση Mass Communication and Society τελικά αυτό που γίνεται είναι να αγχώνουν το κοινό. Οι άνθρωποι αναζητούν την ευτυχία και την ικανοποίηση. Αυτό προϋποθέτει την καλή υγεία και όπως φαίνεται η συνεχής παρακολούθηση τηλεόρασης, απλώς τους απομακρύνει από το στόχο τους. Εδώ και πάλι έχουμε το γνωστό ερώτημα: «Η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα;». Ο αντίλογος λέει ότι μπορεί επειδή ακριβώς κάποιος είναι δυστυχής και ανικανοποίητος για αυτό να παρακολουθεί τηλεόραση. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι τα ευρήματά τους συμφωνούν με αυτά προηγούμενων ερευνών. Η παρακολούθηση τηλεόρασης εντείνει την αίσθηση του ανικανοποίητου που μπορεί ήδη να νιώθουν οι άνθρωποι. Νομίζουν ότι η κατοχή και ο καταναλωτισμός είναι η λύση, ενώ ταυτόχρονα πιστεύουν ότι οι άλλοι έχουν πάντα περισσότερα από αυτούς.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 274 φοιτητών του College of Communications του Πανεπιστημίου της Alabama. Το δείγμα ερωτήθηκε για τις τηλεοπτικές του συνήθειες αλλά και για το πώς αισθάνονται για τη ζωή τους. Οι συμμετέχοντες είχαν ηλικία από 18 έως 31 ετών.

Σοφία Βεργοπούλου

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον Ανοιχτόμυαλο παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Leave a Reply